Rose.


"Even the most beautifull Rose will Wither"

Tänk att det finns 9111706 personer i Sverige. Om inte just jag hade funnits då så hade det vait 9111705.
Om inte just jag hade suttit på skolbänken och svarat på frågan, vem hade gjort det då?
Vem hade fått den kunskapen som jag satt på? Är jag ett hinder? Hindrar jag andra från att stiga fram?
Tänk om jag gör det? Det ka inte vara rätt. Eller?
Men tänk på den kunskapen jag kan förmedla vidare? Tänk på alla jag kan lära det jag kan medan läraren stressar vidare? Vad skulle ha hänt med dom?
Och tänk om jag inte hade varit jag? Vem hade jag då varit? Någon annan? Hade det fortfarande varit jag?
Tankar snurrar.
Om inte jag fanns, skulle min lilla syster ha ett syskon till då?
Hade hon ens funnits?
Och föresten, vem är jag då? Vem är rösten inom mej som säger vad jag ska skriva i denna sekund? Är det jag? är det min själ?
Frågor.Frågor.Frågor.Frågor.Frågor.Frågor.Frågor.Frågor.
Svaret?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0