Smaka.

Du och jag. Vi. Oss. Dom smakar bra på tungan dom orden. Jag gillar att jag får säga det. Att det är tillåtet att säga så, det passar mej.
Jag känner igen dej, jag vet hur du reagerar och hur jag ska provocera. Jag kan trycka på rätt knappar och det vet du. Jag känner igen dina spelregler, jag har lärt mej dom och kan spela efter dom. Jag vet när jag kliver över gränsen och jag vet när jag kan göra det. Du och jag. Eller är det bara jag?
Det kanske är så att det bara är jag som känner till dom här regler, det kanske bara är jag som ser strukturerna? Kanske är det så att du inte ser något "oss" mellan oss två. Det kanske är så att det bara är ett jag?

Du och jag. Jag vill smaka på dom orden. Jag vill att du ska göra samma sak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0